Linda Broekhuizen in Future Minded- Advisor to FMO’s Management Board
Future Minded is FMO’s online magazine met verhalen, podcasts en interviews over en met toekomstdenkers die er alles aan doen om de Sustainable Development Goals te halen. Deze editie over biodiversiteit is de vijfde uit een serie blikveranderende magazines.
Met dit magazine zoekt FMO naar de engagement van een breed publiek bij haar sociale en duurzame revolutie. Zeker nu mensen veel vanuit werken is een online magazine een effectief middel om de doelgroep te bereiken en vast te houden. Het maken van een online magazine vraagt om een nauwe samenwerking met het team van FMO. We werken tegelijkertijd in een intelligent online systeem, genaamd Foleon. Daar komen content en design samen. Met dit systeem kunnen we snel op elkaar reageren.
“Enough hollow ambitions, it’s time for solid action.”
Natuur is altijd in beweging. Daarom hebben we gekozen voor heel veel bewegend beeld voor deze editie over biodiversiteit. We maakten videomontages waarin biodiversiteit een glansrol heeft gekregen. Daarnaast zorgden we voor (info)graphics, illustraties en fotomontages.
En, grote dank aan Naturalis. We mochten gebruik maken van prachtig beeldmateriaal uit hun uitgebreide collectie.
Voor de lay out hebben we de huisstijlrichtlijnen van FMO op een losse manier toegepast. Het magazine heeft een duidelijke FMO-uitstraling, zonder dat het ‘corporate’ oogt.
Het ontwerp werken we uit voor verschillende breakpoints, zodat het magazine toegankelijk is op grote en kleine schermen.
We zijn ervan overtuigd dat online magazines de toekomst zijn. De vraag wordt steeds groter en de mogelijkheden zijn eindeloos. Wil je weten hoe wij met online magazines de doelgroep bereiken en vasthouden?
Neem dan contact met ons op.
Well you’ve got the hand on the cookie jar now.. here’s some more!
Meer weten of met ons in zee?