Wij zijn officeel B Corp gecertificeerd

 

Wij zijn ons ervan bewust dat de impact van communicatie heel groot is. Hoe het onze kijk op de wereld beïnvloedt. Zowel in positieve als in negatieve zin. Communicatie stuurt wat je ziet, denkt, koopt en doet. Daarom zet Studio Duel communicatie in voor een hoger doel; een eerlijke, duurzame en gezonde wereld waar niemand in achterblijft. Sinds eind 2021 zijn we een officieel gecertificeerde B Corporation (B Corp).

Onze missie

We zetten onze creativiteit en strategische kennis in voor een eerlijke, duurzame en gezonde wereld waarin niemand achterblijft. We maken complexe problemen en onderwerpen inzichtelijk. Met onze communicatie strijden we voor een duurzame, diverse en inclusieve samenleving en dragen we onder andere bij aan het behalen van de SDG-doelen. Met innovatieve oplossingen en creatieve visuele verhalen creëren we een eerlijker wereldbeeld. Zo vergroten we de impact van onze klanten door hun verhaal te vertellen met inspirerende en activerende communicatie om hun sociale en duurzame doelstellingen te behalen.

B Corp is een internationale certificering voor bedrijven die hun diensten of producten inzetten voor een betere wereld. B Corp gecertificeerde bedrijven streven de hoogste standaarden na op het gebied van maatschappelijke en duurzame prestaties om winst en maatschappelijk belang te balanceren en zo te bouwen aan een meer inclusieve en duurzame economie. B Corps worden iedere drie jaar opnieuw getoetst.
Bedrijven zoals Patagonia, Tony Chocolonely, Auping, Triodos en WeTransfer gingen ons voor.

B Corp

Waarom B Corp voor ons een logische stap is.

Al sinds de start van Duel in 2003 geloven we dat de impact van ons vak heel groot is. Communicatie bepaald wat je koopt, denkt en doet. Ruim 10 jaar geleden besloten we om die impact uitsluitend in te zetten voor een betere wereld. Een duurzame en sociale wereld waar niemand in achterblijft. Sindsdien werken we uitsluitend voor merken en bedrijven met een maatschappelijke visie. We zoeken de maatschappelijke verantwoordelijkheid niet alleen bij onze opdrachtgevers, maar ook bij onszelf. We zijn verhuisd naar een duurzame studio, die we hebben ingericht met duurzame en circulaire materialen. We reizen met de fiets en eten vegetarisch. We zijn goed op weg, vinden we zelf. Maar het kan altijd beter. Om B Corp te worden, moet je je duurzame en sociale doelstellingen meenemen in je bedrijfsvoering en besluitvorming. Iedere drie jaar word je opnieuw getoets en moet je aantoonbaar progressie hebben gemaakt. Zo zorgen we ervoor dat we scherp blijven en ons doel bereiken.

Guidelines for Change

Voor onze studio is het werken aan een betere wereld niet vrijblijvend. We hebben een duidelijk doel voor ogen en willen koers houden. Hoe we dat doen, hebben we beschreven in onze Guidelines for Change.

Laat je inspireren en lees hoe wij onze duurzame en sociale ambities waarmaken en hoe we werken aan een diverse en inclusieve samenleving. Met voorbeelden van ons werk (meaningful matters) laten we zien hoe we het in de praktijk toepassen.

Je kunt ze hier downloaden.

B Corp
To Top Back to the top