Is communicatie je vak, dan ben je je vast bewust van de enorme impact die je werk kan hebben. Communicatie vormt onze kijk op de wereld. Zowel in positieve als in negatieve zin. Het bepaalt wat je ziet, denkt, koopt en doet. Daarom zet Studio Duel, samen met jou als opdrachtgever of partner, communicatie in voor een hoger doel. En dat doel is een eerlijke, duurzame en gezonde wereld waarin niemand achterblijft. Dat doen we al zo lang we bestaan, maar sinds eind 2021 is het officieel: Studio Duel is een gecertificeerde B Corporation (B Corp).
De B Corp certificering daagt ons uit om onze creativiteit en strategische kennis op alle mogelijke manieren in te blijven zetten voor een volledig duurzame, diverse en inclusieve samenleving. Daar zijn we blij mee, want het stimuleert ons om complexe problemen en onderwerpen inzichtelijk te maken en bij te dragen aan het behalen van de SDG-doelen. We vergroten jouw impact als opdrachtgever met creatieve visuele verhalen. En met hele concrete tips. Zo helpen wij jou weer om je sociale en duurzame doelstellingen te behalen. Samen creëren we een eerlijker wereldbeeld. Hoe mooi is dat.
‘B Corp’ is de afkorting van benefit corporation. B Corp is een internationale certificering voor bedrijven die hun diensten of producten inzetten voor een betere wereld. Bedrijven kunnen maximaal 200 punten scoren op verschillende criteria, van sociale diversiteit en inclusiviteit tot milieu-impact. Bij een score van minimaal 80 én het aanpassen van de statuten verkrijg je het certificaat. Elke 3 jaar word je als B Corp opnieuw getoetst. En dan is het natuurlijk de sport om telkens beter te scoren dan voorheen. Bekijk onze meest recente score hier.
We zijn trots om als B Corp tussen bedrijven als Patagonia, Tony Chocolonely, Auping, Triodos en WeTransfer te staan.
Als je Studio Duel al een tijdje kent weet je dat duurzaam denken sinds dag 1 (back in 2003) onze koers bepaalt. Ruim 10 jaar geleden besloten we onze impact uitsluitend in te zetten voor een betere wereld. Sindsdien werken we alleen voor merken en bedrijven met een maatschappelijke visie, maar we zoeken de verantwoordelijkheid in de eerste plaats bij onszelf. Onze klimaatneutrale studio is een directe afspiegeling van dit man in the mirror-motto.
Je stapt binnen via een deur van superisolerend vierdubbel glas en we richtten de studio in met duurzame en circulaire materialen. In 2020 legden we 10.994 km woon-werkverkeer fietsend en lopend af en hebben we samen zo’n 750 km gesurft – onze favoriete manier om batterijen op te laden. Elk jaar stellen we nieuwe doelen voor onszelf. Zo willen we in 2022 10% minder plastic gebruiken en gaan we op zoek naar meer samenwerking met maatschappelijk verantwoorde ondernemingen. Met de jaren hebben we aardig wat praktische ervaring opgedaan als het om verduurzamen gaat. En die delen we graag met iedereen die er oren naar heeft.
Wij geloven dat zelf in actie komen de beste manier is om anderen te inspireren. Als wij het kunnen, kun jij het ook. Daarom maken we openbaar wat we ervan bakken. Je leest wat onze doelen zijn en wat we praktisch doen om ze te behalen in onze Guidelines for Change.
Met voorbeelden van ons werk (meaningful matters) laten we in de Guidelines zien hoe we hoe wij onze duurzame en sociale ambities waarmaken en hoe we werken aan een diverse en inclusieve samenleving. Een stap in de goede richting is makkelijker gezet dan gedacht. Dus we moedigen je aan om flink te profiteren van ons uitzoekwerk.
Je kunt ze hier downloaden.
Meer weten of met ons in zee?