Eigenlijk is het niet zoveel anders dan je gewend bent. Oké, we zitten niet met z’n allen aan tafel met post-its en stiften. Maar er wordt nog steeds gebrainstormd. Nieuwe concepten en inzichten verzamelen we in een slimme online omgeving. Samen maken we een takenlijst op basis van creativiteit, verhaallijn en haalbaarheid.
Het maakproces is als een estafette. FMO levert de data aan. Wij zorgen voor de sterke visualisatie van het verhaal met een gebruiksvriendelijk ontwerp, heldere infographics en fotografie. De developers van F19 digital reporting zorgen voor de technische uitvoering
We hebben gekozen voor een heldere structuur waarbij we verschil maken tussen ‘light users’ en ‘heavy users’. Op de eerste laag laten we op een visuele manier de impact van duurzame investeringen zien. De infographics en fotografie spelen daarmee een belangrijke rol. Zo maken we een complex verhaal begrijpelijk. Gebruikers die meer verdieping zoeken, vinden die in de tweede laag van de jaarverslagen.
FMO is geen normale bank. In alles wat ze doen strijden ze voor een duurzame en sociale toekomst. De Sustainable Development Goals zijn de richtlijnen voor een betere wereld. Ze spelen dan ook een cruciale rol bij het rapporteren en in de storytelling.
Door de Coronacrisis kunnen we allemaal niet werken zoals we dat gewend zijn. Gelukkig stond het ons niet in de weg om zeven prachtige jaarverslagen online te zetten. Helemaal future proof!
Well you’ve got the hand on the cookie jar now.. here’s some more!
Meer weten of met ons in zee?