De Raad van Volksgezondheid & Samenleving (RVS) zet zich in voor maatschappelijke vraagstukken over volksgezondheid en samenleving. Een organisatie die midden in de samenleving staat, verdient een visuele identiteit die net zo inclusief en relevant is. Met een vernieuwing van de huisstijl brachten wij de visuele identiteit naar een hoger niveau met rauwe illustraties, nieuwe typografie en een kleurenpalet dat de menselijke kant van de RVS laat zien.
De illustratiestijl van de RVS was toe aan vernieuwing. We ontwikkelden een schetsmatige, toegankelijke stijl waarin mensen centraal staan. De illustraties zijn bewust open gelaten, waardoor eigenschappen zoals gender, leeftijd en etniciteit door de kijker zelf in te vullen zijn. Geen gezichten, maar open figuren waarin iedereen zich kan herkennen. Dit zorgt voor inclusieve, veelzijdige illustraties die passen bij de brede thema’s van de RVS.
Om de huisstijl verder uit te breiden, hebben we een warme roze tint toegevoegd aan het bestaande palet van aubergine en geel. Deze kleur voegt een zachte, menselijke laag toe aan de visuele identiteit.
Daarnaast introduceerden we een nieuw, variabel lettertype dat modern, elegant en veelzijdig is.
Stockbeelden zijn verleden tijd. De nieuwe visuele identiteit maakt gebruik van eigen fotografie, geschoten door Desiré van den Berg . Desiré maakte voor de RVS een serie beelden die de verhalen van de RVS krachtig verbeelden. Allemaal eerlijk, divers en vol karakter.
Haar bekroonde ‘Spelalfabet’ werd ook al eerder gepubliceerd in de eindejaarspublicatie (On)verschillig.
Well you’ve got the hand on the cookie jar now.. here’s some more!
Meer weten of met ons in zee?