Feest aan Zee
Campagne

Project Approach


Wat was de initiele vraag?

Bedenk een feestelijke identiteit die het 200 jarig bestaan van Den Haag~Scheveningen verteld.

Hoe zijn we het project aangevlogen?

Door een sterke, heldere identiteit neer te zetten die herkenbaar is voor velen te combineren met een goed visueel concept.

 

Ondergedompeld in een zee aan festiviteiten

Het 200 jarig jubileum van onze badplaats Den Haag – Scheveningen moest worden gevierd. Het liefst groots. Stichting Feest aan Zee zag in ons een goede partner. Niet alleen omdat we van feestjes houden, maar ook omdat het zeewater door onze aderen stroomt. We ontwikkelden dan ook een opvallende en feestelijke campagne om zoveel mogelijk bezoekers richting de kust te trekken.

Dat is gelukt. 5,8 miljoen mensen dompelden zich onder in een zee aan festiviteiten. We genieten nog na.

Deze opdracht werd in goede samenspraak met ‘Team Feest aan Zee’ opgepakt en over een heel jaar uitgerold. Na een vliegende start zijn we met visueel concept en gevulde toolkit Den Haag gaan onder dompelen in Feest aan Zee.
Op iedere hoek van de straat kwam je uitingen tegen. Het was dan ook als doel om zoveel mogelijk Hagenaren en Hagenezen bij het feest te betrekken.

 

 
 

Na afloop van de campagne is al het promotiemateriaal wat herbruikbaar was naar ‘Mijn Buuf’ gegaan om er vervolgens een nieuw leven aan te geven.

Mijn Buuf is een 100% duurzame ondernemeing die vrouwen die nieuw zijn 0p de Nederlandse arbeidsmarkt helpt. Meestal vrouwen uit ontwikkelingslanden, om hier creatief bezig te zijn

Dat promotiemateriaal wat een kort leven heeft zo circulair wordt ingezet –  dat is slim omgaan met je grondstoffen!

 

Feest aan Zee - 2018

Gijs
Wil je meer weten over dit project?
Gijs vertelt je er graag meer over.

070 711 3045


Contact Gijs!
opdrachtgever

Gemeente Den Haag, Stichting Stad aan Zee

werkzaamheden
Dynamische Identiteit met een doordacht kleur en patroonpallet. Een toolkit met de delen los te gebruiken door derden. Een sterk visueel concept dat een jaar lang je zintuigen prikkelt. Dit resulteerde in heel veel print uitingen, van vlaggenlijn tot strandstoel en van strandbal tot een tram.
bereik
Anne Reitsma, Arnaud Roelofsz, Arjan de Jager, Maurice HaakBlitz Filmmakkers, the Videomatic, Team Feest aan Zee, The Hague Marketing Bureau en nog vele anderen!

discipline
Campagne, Duurzaam
 

Well you’ve got the hand on te cookie jar now.. here’s some more!

To Top Back to the top