Slechts 1 op de 5 topbestuurders van de 500 grootste bedrijven in Nederland is een vrouw. Vrouwen verdienen al jarenlang minder dan mannen. Vrouwelijke ondernemers hebben veel minder kans om het te maken in het bedrijfsleven. Hoog tijd voor verandering.
Code V heeft als missie om de ondernemerskansen voor vrouwen in Nederland te vergroten. 60 vooroplopers uit het bedrijfsleven steunen het initiatief om de strijd naar gelijkheid te versnellen. In nauwe samenwerking met ABN AMRO, ING en RomInwest bedachten we een naam en slogan, ontwikkelden we een logo, huisstijl en een website.
Vandaag wordt in het hoofdkantoor van ABN AMRO Code V aan de pers en stakeholder gepresenteerd.
Ruimte voor vrouwelijk ondernemerschap
Met een krachtig en dynamisch logo laten we het potentieel van vrouwelijke ondernemers zien. De letters verschillen in grootte waarmee we visualiseren waar Code-V voor staat; grenzen doorbreken en meer ruimte voor vrouwelijk ondernemerschap.
“Uit onderzoek blijkt dat vrouwen meer en andere drempels ervaren in het ondernemerschap. Bovendien blijkt dat deze kloof al zichtbaar is bij de overweging om een bedrijf te starten. Dit verschil wordt alleen maar groter bij elke verdere stap in de ondernemersreis.”
– Chantal Korteweg, Director Inclusive Banking ABN AMRO Bank
What’s in a name?
We bedachten de naam Code-V. De ‘code’ waarborgt de missie en de ‘V’ staat voor vrouwelijk ondernemerschap, versnellen, vernieuwen, vergroten. Door de code te ondertekenen leg je vast dat jouw bedrijf zich actief inzet voor gelijke kansen en meer diversiteit.
“Mensen informeren nogal betuttelend naar hoe het gaat met ‘je bedrijfje’. Over het algemeen niet serieus genomen worden door mannelijke ondernemers en benaderd worden alsof je schattig bent.”
Onderteken de code op de website code-v.nl
Well you’ve got the hand on the cookie jar now.. here’s some more!
Meer weten of met ons in zee?