cq design develop deliver

Klant: CQ
Jaar: 2012
Verantwoordelijk voor: concept & ontwerp
Tags: webdesign, visuele identiteiten, website, Huisstijl


De roots van industrieel ontwerp bureau CQ liggen in Nederland, maar ze hebben ook een vestiging in China en Hong Kong. In krap tien jaar tijd is CQ uitgegroeid van Haags ontwerp bureau naar een belangrijke speler in de internationale wereld van ontwerp en engineering.

CQ vroeg Duel om het groeiproces,  de uitbreiding van 'skills' en aangescherpte visie op het vakgebied te vertalen in een heldere identiteit en pakkende strategie voor de visuele communicatie. Duel ontwikkelde een identiteit met een taalkundige insteek. In plaats van business cards koos Duel voor 'people cards'. De visitekaartjes vertellen iets over de medewerker,  zonder letterlijk de functie te benoemen. Bijvoorbeeld,  op het kaartje van Jenneke,  de trendwatcher van CQ,  staat 'Jenneke is trending topic'. Deze taalkundige invalshoek vormt ook de basis voor het bedrijfsfilmpje 'CQ in 20 seconds'. Het filmpje laat (potentiële) klanten zien wat CQ doet en waarvoor CQ staat.

Ben je benieuwd wat de jongens doen, kijk dan hier.